Sabar dan terus Berusaha

::medan fikir lebih besar dari medan amal, medan amal lebih besar dari medan jihad, medan jihad lebih besar dari medan muntij, dan medan muntij lebih besar dari medan istiqamah::

-ukhuwwah fillah-

Saturday, November 26, 2011

rumah sakit a.k.a hospital

bismillahirrahmanirrahim....
pertama-tamanya selamat tahun baru buat saudara seakidah..alhamdulillah Allah masih bagi peluang untuk kita hidup dan memperbaiki diri. kalau takde usaha,kita takkan berubah..ditambah doa tak henti-henti memohon bantuan dariNya.

malam ini, shift malam kedua di rumah sakit umum daerah kota bekasi, bahagian penyakit dalam (internal medicine). tergerak untuk menulis. untuk kesekian kalinya, tapi rasanya kali ni lebih rasa terharu melihat keadaan patient sorang ni.kurus sangat, masih muda dan perlu suntikan insulin setiap hari sepanjang hidup. itulah takdirnya.  Allah tarik nikmat sehat untuk sementara waktu. banyak ganjarannya, dosa-dosa terhapus. Allah takkan bebankan kita dengan apa yang kita tak mampu. semoga dia tabah dan sabar menghadapi. menitis air mata,bersyukur atas nikmat kesihatan yg Allah bagi...semua ni agar kita lebih kuat beribadah,menjadi hamba yang bersyukur...