Sabar dan terus Berusaha

::medan fikir lebih besar dari medan amal, medan amal lebih besar dari medan jihad, medan jihad lebih besar dari medan muntij, dan medan muntij lebih besar dari medan istiqamah::

-ukhuwwah fillah-

Wednesday, August 24, 2011

ramadhan dan syawal

Bismillahirrahmanirrahim..

Entah kenapa ramadhan kali ini rasanya sangat lain.
Kalau dulu, rasa nak cepat je habis puasa sebab nak sambut hari raya.
Tapi kali ini lain, rasa lain..
Rasa ramadhan berlalu dgn sgt pantas sedang hati berkata ramadhan, jangan tinggalkan aku..
Rasa tidak mempergunakan bulan yang mulia ini dengan baik.
Ramadhan kali ini Allah uji banyak hal..
Terutama hati
Sebak sebenarnya
Hingga sekarang masih menyesal dan bertanya2 kenapa..
Kenapa aku masih begitu sedangkan dulu aku berdoa supaya Allah temukan lagi aku dengan ramadhan.
Supaya aku dapat memperbaiki kembali compang camping yg ada dlm diri
Kini Allah temukan dengan ramadhan

dan sekarang ramadhan mula nak meninggalkan kembali
Terfikir2, dah dapat ke hasil yang sepatutnya org beriman dapat iaitu TAQWA?
Terfikir2, layakkan meraikan aidilfitri?
Sudah bersediakah roh ini untuk kembali kepada fitrah sebenar?

Masih banyak yang perlu diperbaiki
Masih belum bersedia untuk hal itu....

Permudahkan Ya Rabb...