Sabar dan terus Berusaha

::medan fikir lebih besar dari medan amal, medan amal lebih besar dari medan jihad, medan jihad lebih besar dari medan muntij, dan medan muntij lebih besar dari medan istiqamah::

-ukhuwwah fillah-

Sunday, June 19, 2011

Mengintai senja dari atas langit

kredit gambar: google image

Tiada kata2 yang mampu menggambarkan keindahan senja dari atas langit, hanya perkataan subhanallah terpacul dari bibir ini. pertama kali tidak tidur dalam flite kerana menunggu senja muncul. kulihat langit bertukar dari biru ke jingga perlahan2, tidak tampak perubahan yang ketara tiap saat. subhanallah, hanya mampu merekam foto indah itu di benak kepala.
indahnya saat itu, indahnya ciptaan Dia, sebagaimana indahnya Dia mencipta rupa bentuk kita. hargailah jasad kita ini, jangan biar ia dinodai kejahatan2 dunia dan syaitan, syaitan bertopengkan manusia

Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal (3:190)

Sepanjang perjalanan di atas awan itu aku berfikir, banyak hal yg perlu difikirkan. sangat banyak. belum lagi memulai hari yg memenatkan di hospital. semoga diri ini mampu menghadapi semua itu. semoga emosi ini sentiasa stabil. terima kasih ma atas nasihat yang sangat diperlukan anakmu ini. hidup jangan terlalu beremosi. nanti mempengaruhi semua hal. org islam kena sentiasa tenang dan tidak bersedih hati.

kredit gambar: google image


kenangan terindah sewaktu melawat kubur arwah moyang kesayangan bersama 3 org adik, membaca surah yassin bersama..entah kenapa sejak kebelakangn ini sering mimpikan dia. mimpikan yang indah.dia tersenyum. dialah salah seorang role model ku. sangat merinduinya. sangat berharap dapat bertemunya kelak, di syurga insyaAllah. bertemu pada saat umur kita sama! sama muda. indahnya.

terfikir, bagaimana kita nanti di alam kubur... amalan dengan niat yang bercampur baur.

Dan kami hadapi segala amal yang mereka kerjakan, lalu kami jadikan amal itu (bagaikan) debu yang berterbangan (25:23)

Bila amal kita bukan kerana Allah, jadikan ia bagai debu yang berterbangan. sia2..

semoga Allah matikan kita dalam islam dan iman. berdoalah, sesungguhnya Allah mendengar doa hamba2nya. :)