Sabar dan terus Berusaha

::medan fikir lebih besar dari medan amal, medan amal lebih besar dari medan jihad, medan jihad lebih besar dari medan muntij, dan medan muntij lebih besar dari medan istiqamah::

-ukhuwwah fillah-

Friday, October 23, 2009

Geram, sedih, terkilan...

Baca ni...

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Friday/Nasional/20091022235530/Article/index_html

Bila nafsu menguasai diri, perangai lebih teruk dari setan...orang macam ni takleh dibiar. patut disebat sampai MATI.barula orang2 yg merasa nk wat dosa tu TAKUT. manusia sekarang wat dosa tak takut tapi masuk kubur takut.konon nak nikmati hidup.hidup ni sementara je.akhirat tu yang kekal...huhu....astargfirullah....
Allah dah bagi panduan hukum bagi orang yg buat dosa.semuanya ada dalam al-Quran.tapi manusia ni sombong.hukum Allah xnak pakai. kelakar la hukuman bagi orang mencuri adalah dengan membayar wang sekian2. si pencuri tu boleh je mintak tolong kawan2 yg kejenya mencuri pegi curi duit orang lain untuk tebus pencuri yang kena tangkap tu. kalo la hukuman POTONG TANGAN kat sesape yang mencuri, alangkah aman damai dunia, semua orang takot mencuri.haih...
Berbalik kepada poin utama.kalu sampai rogol budak umor 3 tahun dan belasah budak tu sampai mati, bukan manusia la tu namanya.Ada jugak ibu kandung yg tak berhati perot.haih.... geram...sedih, kesian kat budak tu. tapi mujurla Allah amik nyawa budak tu.dapat masuk syurga terus. semoga Allah menempatkan rohnya di tempat yg mulia.


~Hayati makna al-Quran, baru kita tahu tujuan hidup ni sebenar~

Allah mengancam orang-orang munafik laki-laki dan perempuan dan orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu bagi mereka, dan Allah mela'nati mereka, dan bagi mereka azab yang kekal(at-Taubah:68)

menulis dlm keadaan emosi