Sabar dan terus Berusaha

::medan fikir lebih besar dari medan amal, medan amal lebih besar dari medan jihad, medan jihad lebih besar dari medan muntij, dan medan muntij lebih besar dari medan istiqamah::

-ukhuwwah fillah-

Saturday, May 17, 2008

sepatah dua kata (^_^)


alhamdulillah... saya masih diberi kesempatan untuk membina blog saya sendiri. just untuk berkongsi pendapat dengan sahabat-sahabat semua. especially sahabat-sahabat se'kosan' dengan saya<>. hampir 9 bulan berada di bumi Indonesia. first time saya keluar dari Malaysia. saya memang tak sangka dapat belajar dalam bidang perubatan dengan result matrix yang tak seberapa. tapi, alhamdulillah... saya dah ditakdirkan belajar dalam bidang perubatan walaupun bukan di tanah air. masih segar diingatan waktu di'interview' oleh pegawai MARA untuk tajaan belajar medic di Jakarta. sangat-sangat gelabah masa tu. alhamdulillah, dapat ke jakarta juga akhirnya. terharu bila teringat abah yang sanggup bersusah payah untuk memastikan semua dokumen-dokumen yang diperlukan lengkap. banyak juga wang abah melayang. inilah satu cara yang abah lakukan untuk menunjukkan rasa kasih sayang pada anak-anaknya. sanggup berkorban apa saja untuk masa depan anak-anak. waktu mendapat panggilan dari pegawai MARA yang mengatakan saya terpilih untuk ditemuduga bagi tawaran belajar di indonesia, orang yang pertama saya inform adalah ma. ma nampak berat untuk membenarkan anaknya ini belajar di Indonesia. ye lah, jauh dari rumah. negara orang pulak tu. tapi akhirnya ma merelakan demi masa depanku yang masih samar-samar sebenarnya. amat berat bagi seorang ibu melepaskan anaknya ke negara orang. dan saat ini saya masih di sini. perjalanan masih panjang. saya harus tempuhi dengan sabar. dan dalam masa yang sama, saya ingin membaiki diri yang serba daif ini ke jalan yang benar ~ I LUV ISLAM ~